29 aug-5 sept.

4 september 2016 - Oud-Beijerland, Nederland

Maandag 29 aug. Het lukt het ons een monteur te vinden die in de middag kan komen kijken. Hij moet wel uit Stellendam komen, maar bij zijn aankomst hebben we meteen de indruk dat we de goede man te pakken hebben. Dat neemt niet weg dat hij ons moet meedelenvdat het gehele koelsysteen vol zit met de restanten van eerdere impellers en dat hij niet anders kan dan de warmtewisselaar, de oliekoeler en nog enkele onderdelen van het koelsysteem te demonteren en te bekijken of er onderdelen vernieuwd of vervangen moeten worden. Hij hoopt de juiste onderdelen snel te kunnen krijgen. Hij zegt dat dat wel even kan duren als dat van de fabriek moet komen. Als hij weg is bespreken we de alternatieven, op de boot blijven, naar huis gaan, de auto halen enz. Je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben het besproken. Eerst maar even afwachten wanneer we meer weten. Dinsdag krijgen we een telefoontje van Erik dat de te vervangen onderdelen donderdag beschikbaar zijn en hij die op vrijdag 2 september kan monteren. Een hele opluchting! Wij vieren het met een goede borrel en een heerlijk diner buiten de deur! We gaan de boot wat verleggen zodat we de komende dagen optimaal van het zonnetje en het uitzicht kunnen genieten.