24 augustus

26 augustus 2018 - Harderwijk, Nederland

24 augustus
Nadat we de voorraden hebben aangevuld en de periodieke controle van de motor (olie, koeling enz) met een positef resultaat heeft plaatsgevonen, gaan de trossen weer los en zetten we koers naar Elburg. Ongeveer halverwege ontmoeten we Marijke (zus Hylke) met haar vriend Rob, die met hun zeilboot op weg naar de thuishaven zijn. Wat is de wereld dan klein! We wisselen allerlei informatie uit en fotograferen elkaar. Vervolgens hervatten we onze tocht en meren om 1415 uur af in de Passantenhaven van Elburg. Dit is helemaal in het centrum van het schitterende stadje. Zowel de bebouwing als de openbare ruimten zijn perfect gerestaureerd en onderhouden. We hebben dit zelden elders zo mooi gezien. Marij is ook zeer te spreken over de winkels maar slaagt er niet in iets naar haar smaak te " scoren". Morgen een tweede kans.
25 augustus
Tijd voor een stilligdag. Blijven in Elburg
26 augustus
Vertrekken om 1050 uur uit Elburg. Het is koud. We hebben het in die vier maanden niet zo gehad. Om 1250 uur meren we af op een mooie plek in de Stadshaven van Harderwijk in het zicht van de winkels en allerlei "spul" dat daarbij hoort.Met de kachel erbij is het binnen prima uit te houden. Desondanks gaat Marijke weer de wal op om iets te scoren. Al weer komt ze vrij snel
weer terug zonder iets gescoord te hebben. De meeste winkels bleken op een enkele na dicht te zijn. Intussen verslechterdt het weer. We lezen het zaterdag pakket kranten, doen een tukje terwijl de bewolking steeds dikker en donkerder wordt.