25 augustus

30 augustus 2018 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

25 augustus
We liggen hier zo mooi dat we ons verblijf met nog een dag verlengen. We hebben immers geen haast. Werken wat aan de boot, maken wat schoon enz. Op een boot is altijd wat te doen! Bovendien is Elburg een bijzonder aardig stadje waarvan er in Nederland niet zoveel te zien zijn.
26 augustus
Het is koud en een schraal zonnetje brengt daar niet veel verandering in. We maken los en vertrekken om 1050 uur uit de haven van Elburg. Het is weer koud maar er staat een waterig zonnetje dat gedurende de tocht wat sterker wordt. Met de wind tegen vaart de "Tromp" met een kruissnelheid van 7,5 knopen over het Veluwemeer. Om 1250 uur meren we af in de haven van Harderwijk.
27 augustus
Doen boodschappen en hebben contact met vrienden die in Bunschoten wonen. Maken een afspraak voor 29 augustus om weer eens bij te kletsen. Varen met een matige tegenwind naar Bunschoten, waar het een drukte is ivm de komende Havenfeesten, waarvan de voorbereidingen in haven al plaats vinden.
28 augustus
Het is weer iets warmer en her zonnetje dat we even kwijt waren laat zich ook weer voorzichtig zien. Verder doen we boodschappen, lezen kranten en tijdschriften en kijken, soms met stijgende verbazing, naar de manouvres van schippers die soms op de meest vreemde manieren hun boot proberen af te meren. Hebben voldoende fenders aan de buiten zijde van de boot hangen om schade bij een eventuele aanvaring zoveel mogelijk te vermijden.