6 tot 11 juli

11 juli 2016 - Sneek, Nederland

Woensdag 6 juli met een rotgevoel de restanten van de mast, antenne, GPS, wit nav licht enz. geborgen.We zullen het verder zonder mastje moeten doen. Omstreeks 10.00 uur vertrekken we naar Dokkum via het Dokkumer Grutdjip. In het centrum vinden we een mooi plekje waar we de TROMP omstreeks 1400 uur afmeren. Ook hier valt ons weer op dat de gevels in het dorpscentrum met veel zorg worden onderhouden. Het ziet er allemaal prima uit! Het bevalt ons uitstekend en precies tegen borreltijd klaart het weer wat op. Voor ons een teken om de borrel op een leuk terrasje te nuttigen. De volgende dag blijven we nog in Dokkum.Vrijdag 8 juli naar Leeuwarden in het gezelschap van talloze regenbuien en veel wind. Met soms de kachel er even bij is het op de TROMP goed te doen. We realiseren ons wel dat we nu al een maand lang, op een paar dagen na koud en slecht weer hebben gehad. Zaterdag 9 juli naar Franeker, waar we in het centrum een mooi plekje vinden, uiteraard weer in regen. Zondag 10 juli varen we via het Van Harinxmakanaal, de Wergeaster Feart, het Eagumer Djip, het Kromsleatsrak en het Pomprak naar Grouw waar we vlakbij restaurant Oostergo afmeren. Dit alles met veel wind en.... veel zon en een aangename temperatuur!!! Drinken daar een borreltje. Het valt ons op hoe groot de gemiddelde motorboten en zeiljachten zijn geworden. Soms lijken het wel rondvaartboten!. Wij zijn met onze 10.50 m meer dan tevreden. De weersverwachting voor Maandag 11 juli is koud, windkracht 7 en nat. Besluiten naar Sneek te varen. Op het Snekermeer staat een behoorlijk zeetje met windkracht 6/7 uit het noorwesten op de kop. De TROMP heeft hier weinig last van. Er komt wel veel water over maar dat gaat er ook echt over en niet erin! Meren af naast de beroemde Waterpoort bij de Lemmersebrug.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dick en Martha:
    11 juli 2016
    Dus perfect weer om even naar het winkeltje van Weduwe Joustra te lopen voor een flesje Berenburg.
    Goede reis verder.