7 tot 11 augutus

11 augustus 2016 - Middelburg, Nederland

7 augustus Zierikzee. Het weer wordt wat beter. Leny nodigt ons uit voor een etentje in het clubgebouw van de Zeilvereniging Zierikzee. Gezellig en een uitstekende maaltijd. 8 Augustus komen Peter en Trees langs voor de lunch. We hebben met hen altijd veel bij te praten en doen dat onder het genot van een kaasplateau met een glaasje wijn. Het weer ondergaat intussen een geringe verbetering. 9 augustus varen we naar Kortgene. Met een stevige noorwesten wind in de rug gaat het snel en ook het schutten naar het Veerse Meer neemt weinig tijd in beslag. Om 1500 uur meren we af aan de buitenpontoon in de haven van Kortgene. Je hebt daar een schitterend uitzicht over het Veerse Meer. De keuken van het Clubgebouw is nog even goed als vorig jaar. 10 augustus naar Veere. Het is koud en nat en we krijgen een ligplaats achter in de haven. Desgevraagd aan enkele bewoners wordt ons duidelijk dat in Veere geen winkel meer is waar je de dagelijkse boodschappen kunt doen. De eigenaar van het boekenwinkeltje waar we vroeger de krant kochten is het allemaal wat teveel geworden. Vanwege zijn hoge leeftijd heeft hij de openingstijden verkort en denkt dat hij op korte termijn zijn winkel zal moeten sluiten. Het is jammer dat op deze wijze alle winkels in Veere langzamerhand verdwijnen. Omdat we daar geen rekening mee hebben gehouden drinken we een paar glazen wijn met heerlijke bitterballen in het restaurant op de kop van de haven. 11 augustus varen we naar Middelburg. We horen dat de afgelopen nacht met 13 graden de koudste in 26 jaar was. Voeg daar de zware buien bij die ons bij vertrek vergezelden dan zal duidelijk zijn dat dat we met onze motorboot en brandende kachel zeer tevreden zijn. We meren omstreeks1200 uur af in de haven van Middelburg.
l