12-18 augustus

18 augustus 2016

12 augustus vertrekken we naar Middelburg. We krijgen daar een prima plaats toegewezen, schuin tegenover het havenkkantoor met zicht op inkomende en uitgaande schepen. Hebben gegeten bij "de Zwarte Ridder op het Witte Paard. Een echte aanrader!! Wat het weer betreft is het nog steeds behelpen. Met temperaturen die nauwelijks bover de 15 graden uitkomen in combinatie met een hoge chill factor als gevolg van de voortdurend harde wind hebben we nog steeds het gevoel dat de zomer nog moet beginnen. Wij zijn overigens niet de enigen die dat denken. 13 Augusttus blijven we nog in Middelburg. 14 augustus vertrekken we naar Vlissingen. Het weer en de vooruitzichten zijn slecht. Bij het uitvaren van de sluis naar de jachthaven van Vlissingen worden we verrast door hoge golven op de Westerschelde en komen handen tekort om breekbare spullen op hun plaats te houden. Dat zou ons met de oude "TROMP" niet gebeuren omdat je met een zeilboot staandaard alle losse spullen vast zet voor het uitvaren.15 augustus doen we boodschappen en eten s' avonds in het restaurant op de sluis. Intussen hebben we een strategisch besluit genomen om het plan, om via Terneuzen, Gent, Brugge een nostalgisch bezoek aan Oostende te brengen om daar " old memories" op te halen De lange kanalen in Belgie trekken ons niet aan en helemaal niet om zo'n tocht heen en weer te maken. De kleinschaligheid van het nederlandse vaarwegenstelsel en de aanliggende bebouwing trekt ons toch meer aan. Zo gezegd zo gedaan vertrekken we 16 augustus naar Kortgene waar we na een mooie tocht vergezeld door een zonetje en nog steeds krachtige wind afmeren aan de buitensteiger van Delta Marina. Een schitterende plek om af te meren. Ook het eten in het havenrestaurant bevalt ons weer prima. De volgende dag blijveen we in Kortgene klusjes doen, tenen lakken (Marij) enz. Voor de rest van onze tocht besluiten we via de Biesbosch het vaargebied van Noord Brabant en de grote rivieren te gaan verkennen.

1. Ingo Dijksma en Jery:
    19 augustus 2016
    voor wat betreft het weer denken wij dat de zomer al lang geleden even was begommen, maar nu alweer over is. het wordt herfst. als jullie in de buurt van "020" komen en misschien op de Amstel varen, misschien in de buurt van Ouderkerk (start Head) of zo, laat t even weten, dan komen we buurten. goede reis verder en tot gauw.