27-28 mei

29 mei 2016

Het aantal tassen met inhoud dat allemaal mee moet groeit dagelijks. Bij twijfel gaat het mee, totdat we merken dat we wel iets kritischer moeten zijn willen we nog wat bewegingsvrijheid op de boot overhouden. Zaterdag 28 mei gaan we stouwen. Het lijkt onmogelijk alles een plaatsje te geven, maar na enkele keren de zaak omgooien blijkt voor de zoveelste keer dat een Gillissen vlet voor twee personen en drie en een halve maand voldoende ruimte biedt. Het zal nog wel eens zoeken zijn om alles weer terug te vinden. Gelukkig is het wat minder warm dan voospeld.

Zondag 29 mei

Zoeken de laatste spullen bij elkaar en brengen die aan boord. Nemen afscheid van onze medebewoners. Ik vaar naar het haventje bij de Dikke Muis omdat we daar de auto naast de boot kunnen parkeren en volladen. Om 1400 uur vertrekken we dan uiteindelijk na bij Westend diesel getankt te hebben. We schutten naar de Vecht, waar Leo Oor de sluiswachter ons nog wat adviezen geeft. Meren af in Loenen aan de Vecht waar we de inhoud van een tiental "turkentassen" over de kastjes  zo logisch mogelijk verdelen. We doen een tukje, en gaan om 1900 uur wat eten.