22-25 augustus

28 augustus 2016 - Willemstad, Nederland

Maandag 22 augustus worden we gewekt door een waterig zonnetje en weinig wind.Rond 10.00 uur vertrekken we in colonne met 14 schepen uit Goes. De bruggen openen vlot en we kunnen zo de sluis invaren. Wanneer we op de Oosterschelde komen gaan 12 schepen naar het westen en twee, waaronder wij met stroom tegen naar het oosten! Ook staat er een koude wind uit oosten. Omdat wind en stroom dezelfde richting hebben krijgen we weinig water over maar komen we niet boven de zes knopen uit. Nadat we geschut zijn varen we het Schelde-Rijn kanaal op. Omstreeks 1230 uur meren we af in de Stadshaven van Tholen. Het is intussen wat warmer weer en de zon heeft weer belangstelling voor ons. Ook de weersvoorspellinngen voor de langere termijn zijn beter dan we de afgelopen maanden hebben meegemaakt. Bij binnenkomst van de haven missen we enkele tonnetjes die de vaargeul naar de haven aangeven. We merken dat te laat met als gevolg dat de boot scheef trekt en een geweldige hekgolf achterlaat. We komen uiteindelijk in de jachthaven waar we mooi plekje uitzoeken. Tholen is een aardig stadje