19 juni tot 4 juli

4 juli 2016 - Zoutkamp, Nederland

De tocht naar Leer verloopt voorspoedig. Op de bloedstroom gaat het wel heel erg hard. De zeesluis draait vlot en ook de brug daar achter opent zo gauw we de sluis verlaten. We meten af langs een kade die op 100 meter af ligt van het stads centrum. We blijven hier twee dagen het weer is redelijk en en we wandelen wat af. 23 Juni gaan we verder nadat we besloten hebben af te zien van het grote rondje Bremen, via de Weser
en het Mittelland kanaal enz. Dit vooral omdat het niet onze bedoeling is elke dag 8 uur te varen en links en rechts tegen saaie en hoge oevers aan te kijken. We varen naar Weerner met een leuk haventje dat ver van het aardige stadje ligt. Het weer kan intussen niet slechter, niet kouder en niet natter. Op 25 juni naar Marinapark Emstal. Continu regen! Ook hier ligt het stadscentrum op meer dan loopafstand (voor ons) van de haven. Er zijn wel goede winkels, maar daar is alles mee gezegd.
27 Juni varen we naar Haren Emstal Park. Hier is wat meer scheepvaart. Wanneer na een sluis, en daar zijn er veel van een vrachtschip oploopt krijg je bij de volgende sluis te horen dat je moet wachten op het opgelopen schip dat nog in geen velden of wegen te zien is en daarachter moet aansluiten. Dit doet bij ons de deur dicht!