6 juni

7 juni 2016

Vertrekken om 0900 uur uit Elburg richting Blokzijl. Na de inmiddels weer werkende Roggebotsluis besluiten we via het IJsselmeer direct naar Lemmer te varen. De wind is een keine 4 uit het Noordoosten. De tocht verloopt prima en om 1300 uur naderen we Lemmer. Wat we zien is een lang strand, veel industrie en jachthavens. We kiezen een van de ingangen waar we doodvaren in een jachthaven, keren weer terug, varen nog wat verder en ontdekken de koepeltjes van de sluis, na een enorme scheepswerf  te zijn gepasseerd waar en Marine Fregat ( voor onderhoud?) lag. We waren totaal verbaasd over al deze veranderingen. We konden snel schutten en gelukkig was daarna alles nog bijna hetzelfde als jaren daarvoor. Het enige verschil is de omvang van de motorjachten veelal bemand door duitsers. Kunnen we vast wat oefenen voor de komende weken.

1. Joke Allessie:
    8 juni 2016
    Ik vind het erg leuk om jullie reisverhaal te ontvangen en wens jullie een goede vaart!
  2. Jan Molleman:
    12 juni 2016
    Beste Hylke en Marijke
    Vanmiddag heeft de familie Amse mij gevraagd, om iedereen te informeren, dat Cor Amse vanmiddag is overleden.
    Verdere informatie volgt

groeten Lucy & Jan