Dokkum naar Leeuwarden

21 augustus 2016 - Leeuwarden, Nederland

Vanmorgen de eerste dag sinds 3 weken dat we door een aangenaam zonnetje worden gewekt. Het is maar 14 graden naar het duurt niet lang of we komen tegen de 19 graden aan. Na de inkopen trossen los en koers Leeuwarden. Onderweg mooie vergezichten over het Friese weidelandschap afgewisseld door grote boerderijen en schilderachtige
huisjes in de dorpen die we passeren. Na circa 3 uur lopen we Leeuwarden binnen. We vonden een prima plekje aan de......Het zonnetje dat ons bij vertrek vergezelde, maar ons later in de steek liet, komt weer terug. Drinken een glaasje bij ....., maken tosti's aan boord, drinken nog wat en gaan vroeg te kooi. We zijn er steeds meer van overtuigd geraakt dat we een goed besluit hebben hebben genomen door van onze voorgenomen tocht door Duitsland af te zien. De kleinschaligheid van de Nederlandse wateren spreekt ons meer aan dan de eindeloze kanalen in Duitsland waar het zicht wordt belemmerd door hoge oevers en de jachthavens ver van de dorpjes liggen. We zijn nu van plan om na Friesland over te steken naar Noord Holland en dan via West Nederland af te zakken naar Belgie.
Maar je weet nooit. We doen wat we op dat moment leuk en/of verstandig is en waar we zin in hebben.