17-21 augustus

20 augustus 2018 - Weesp, Nederland

17 augustus
Voor niks gaat de zon op, maar blijft de "Tromp" liggen. We moeten dus iets doen en besluiten weer verder te gaan. Het doel wordt de Six haven in Amsterdam. Het regent en er staat een stevige bries wanneer we om 0915 uur de trossen losgooien. We varen via het Braassemermeer naar Oude Wetering waar we de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder pakken. Dan een paar mijl Noordzeekanaal waar alles groot is en snel vaart! Wij doen daar niet aan mee en houden keurig de stuurboord wal. We meren af om 1535 uur op een mooi plekje in de Sixhaven aan de noordzijde van het Noordzeekanaal tegenover het Centraal Station.We hadden niet veel later moeten komen want de haven was een half uurtje later propvol. Niet alleen alle ligplaatsen zijn bezet maar de boten liggen ook drie of vierdik in de toegangen naar de ligplaatsen. Bij het afmeren stoot Marijke haar teen tegen een ontluchtingskap in het gangboord. De teen lijkt zwaar gekneusd en bemoeilijkt het lopen. Dus geen Bijenkorf deze keer!
18 augustus
Stilligdag. Marij heeft nogal last van de gekneusde teen.
19 augustus
We beginnen nu aan het laatste deel van onze tocht en gaan daarvoor naar de wateren tussen het nieuwe en oude land. We vertrekken om 1130 uit de Sixhaven. Het is koud en er valt soms een buitje. Via de sluis waar we vlot worden geschut varen we om1300 uur op het IJsselmeer, richting Weesp, waar we om 1510 uur afmeren op de Vecht bij Weesp.
20 augustus
Blijven een dag in Weesp om de gebruikelijke huishoudelijke activiteien uit te voeren. Het moet aan boord wel schoon blijven. Dat geld voor de boot en alles wat daarin zit!!!