15 tot 19 juni

20 juni 2016 - Termunterzijl, Nederland

15 en 16 juni is het redelijk goed weer. We doen wat werk aan de boot en pikken geregeld een terrasje. Onze gedachten en gesprekken gaan geregeld over het overlijden van Cor, onze goede vriend en buurman en alles wat daarmee van doen heeft. Vrijdag 17 juni nemen we de trein naar Hilversum. Bij aankomst treffen we meteen Jurri de echtgenoot van Cor, die ons alles verteld over de laatste dagen met haar man. Zaterdag wonen we de afscheidsdienst bij en zijn zeer onder de indruk van de rol die de kinderen en kleinkinderen daarbij speelden. Na thuiskomst maken we alles in huis weer klaar voor een lange periode zonder bewoners. Zondagochtend nemen we de trein die ons na enkele forse vertragingen en vier maal overstappen in drie en een half uur weer naar Groningen brengt. Maandag 19 juni vertrekken we uit Groningen en varen in vier uur naar Termunterzijl. We hoorden onderweg dat de laaste brug bij de sluis in Termunterzeil kuren vertoonde. Toen we de sluis wilden verlaten stonden er vier man in het veel te kleine brugwachtershuisje en bleef de brug gesloten. Dat zag er niet goed uit! Tot onze vreugde opende de brug na 10 minuten en konden we afmeren in het kleine haventje van Termunterzijl, waar we door een bijzonder vriendelijke havenmeester werden ontvangen die mij later ook nog precies vertelde wanneer en hoe je de haven moet verlaten. Het blijft de rest van de dag voortdurend regenen. s'Avonds genieten we van een heerlijke kaasfondu en bijbehorende witte wijn. En de regen houdt maarniet op!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dick en Martha:
    20 juni 2016
    Heel goed. We zitten nu ongeveer op dezelfde lengtegraad. Hier ook regen.
    En er wordt al Duits gesproken.
    Goede reis!
    Groet, M en D.
  2. Monique Amse:
    21 juni 2016
    Online georiënteerd als ik ben zoek ik zojuist op Google op de naam van mijn lieve papa Cor Amse. En dat ik nu dit bericht van jullie aantref vind ik werkelijk hartverwarmend. Ontzettend lief hoe u over mijn vader schrijft en heel bijzonder dat jullie bij zijn afscheid waren afgelopen zaterdag. Veel dank daarvoor. Geniet van jullie verder reis. Ik zal mama dit bericht ook laten lezen, zal haar goed doen. Veel liefs, Monique