10 en 11 juni

14 juni 2016 - Groningen, Nederland

Trossen los en varen omstreeks 1100 uur op het Margrietkanaal richting Leeuwarden. Wel even wennen met die enorme containerschepen van meer dan 100 m lang. na een tijd achter zo'n schip aangevaren te hebben besloten we een inhaal manouvre in te zetten. Toen we naast het schip voeren liep onze snelheid door de tegenstroom van het schip snel terug en hebben we het toerental verhoogd naar 2400. Toch duurde het nog even voor we het schip vrij voeren. niet lang daarna bij de eerstvolgende sluis kregen we te horen dat we achter het zojuist ingehaalde schip moesten aansluiten. KGRR!!! Vlak voor Leeuwaden
waar het water aanzienlijk breder werd nog eenmaal ingehaald om ook bij de volgende sluis weer achter hem aan te sluiten. Het zal ons geen derde keer overkomen!! Meren omstreeks 1600 uur af op een schitterend plekje aan de Noorder Plantage. Zaterdag, de laaste dag van de Vliegshow op de Vliegbasis Leeuwarden ben ik met de vouwfiets een eind die richting op gereden. Het was er vreselijk druk. Via radio en TV werd gevraagd niet meer met auto naar Leeuwarden te komen!