9 juni

11 juni 2018 - Zutphen, Nederland

9 juni
Het kan niet op, maar het is weer prachtig weer, zonnig, lekker warm en zo nu en dan een verkoelend windje. Vertrekken uit Wageningen en maken onderweg een afspraak met Willem en Stella om elkaar in Doesburg te ontmoeten. Zij rijden met een camper door Nederland, gaat allemaal wat sneller dan bij ons! Het eerste deel varen we nog op de Waal met een forse tegenstroom. Wanneer wij bij de splitsing van het Pannerdens Kanaal de IJssel opgaan verlaten we het systeem van het "kribjes varen" en "werpen" ons in de volle stroom die ons met 18 km per uur naar onze bestemmimg Doesburg voert. We meren daar af in de stadshaven. In dit geval ligt deze haven echter niet in de stad maar net daarbuiten in het groen!? Er is dus ook geen "stadse sfeer" met het bijbehorende gedoe! Stella en Willem arriveren op de fiets(!) tegen het eind van de middag. We hebben genoeg te bepraten wat onder het genot van een borrel met hapjes prima lukt. Kletsen nog wat na, eten wat en zoeken vroeg onze kooi op.

10 juni
Blijven in Doesburg, rommelen wat in de boot e bekijken het (Hanze) stadje en verrichten noodzakelijke huishoudelijke en onderhoudswerkzaamheden

11 juni
Vertrekken om 1050 uur uit Doesburg met een flauw zonnetje, veel wind en droog. De stroom geeft ons een zetje met gevolg dat de hele tocht met circa 17 km per uur over de IJssel scheuren. Omstreeks 1200 uur komen de bekende kerktorens van Zutfen in het zicht. Na nog twee bochten van 120 graden ontwaren we de skyline van Zutphen. Om 1230 uur meren we af in de ons bekende haven het "Kabinetje". We krijgen een mooie plek toegewezen met zicht op de langsrazende schepen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stella en Willem:
    11 juni 2018
    Nu gaan onze wegen verschillende kanten uit. Wij zijn gisteren al in Zutphen geweest maar zagen jullie niet in de haven, jouw plek van herkomst Hylke. Vandaag naar Deventer geweest. We trekken morgen verder naar??? Dat zien we morgen.
    Goeie vaart!