11juni

16 juni 2018 - Zwolle, Nederland

Vertrekken om 1150 uur uit Doesburg. Het weer is goed en de de IJssel levert bij elke bocht weer mooie vergezichten op. Na ongeveer anderhalf uur varen komt het ons zeer bekende stadsfront van Zutfen in zicht. Voorzichting, rekening houdend met de sterke neerstroom in combinatie met de smalle ingang, varen we het haventje (het Kabinetje) in en meren op een mooi plekje af. Geeft wel weer een bijzonder gevoel in Zutfen te liggen waar Hylke is opgegroeid.
12 juni
Blijven nog een dag in Zutfen. Marijke bezoekt het centrum en zoekt de ook voor haar bekende winkels op. Ik ga op de vouwfiets bekende plekken uit het verre verleden bekijken, voorzover die nog in die staat aanwezig zijn. Er komen weer veel herinneringen, namen en gebeurtenissen naar boven.
13 juni
Vertrekken om 1030 uur uit de het Kabinetje en pikken buiten de haven de snelle stroom op die ons met circa 17 km/uur naar het noorden brengt. Het is weer een mooie tocht. Het bochtige karakter van de rivier levert na elke bocht weer een nieuw vergezicht op dat naarmate we dichterbij komen verder tot in detail wordt ingevuld. Ook het weer werkt mee. Na circa 3 uur nemen we de afslag naar Zwolle, schutten in de sluis en meren om circa 1400 uur af in de Stadshaven op een schitterende plek af.
14 t/m16 juni
We beginnen ons te realiseren dat we "te snel gaan". Omdat we besloten hebben Limburg "over te slaan" komt onze planning er anders uit te zien. Eerste resultaat is het besluit om een paar dagen in Zwolle te blijven. Het weer is redelijk, de binnenstad aantrekkelijk en bovendien hebben we opgemerkt dat we op een kleine 100 meter afliggen van de start/finish van de jaarlijkse Sloepenrace en in het middelpunt van alle vertier er omheen!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade