1 sept vervolg

4 september 2017 - Elburg, Nederland

Na deze financiele meevaller en een zwak zonnetje met een lekkere temperatuur vertrekken we om 1100 uur naar Hasselt. Om 1215 uur meren we af aan de kade. Wanneer we horen dat daar s'avonds kermis is en de volgende dag een optocht door het dorp met allerlei festiviteiten, verleggen we de boot naar het eind van de kade, zodat we s'nachts gevrijwaard zijn van ongewenst bezoek of andere nare dingen. s'Avonds wanneer we onze kooien opzoeken is het feest in volle gang, maar in onze hut hebben we daar geen last van.

2 sept
Met een aarzelend zonnetje en niet te koud weer staan we op. Bij het halen van de krant blijken de straten in het dorpscentrum uitbundig versierd te zijn. Desgevraagd vertelt men mij dat er die ochtend een grote optocht met feestwagens door het dorp gaat. We besluiten daar nog naar te kijken. Het is inderdaad een uitbundige en technisch uitstekend opgebouwde optocht, die je niet in een dorp als Hasselt zou verwachten. Na de lunch en de boodschappen vertrekken we om 1430 richting Zwolle. We meren daar af aan het Maagjes Bolwerk waar we bij ons vorige bezoek ook hebben gelegen. We merken in de loop van de middag en avond dat de stroomvoorziening wel heel veel "muntjes" begint vragen. Om de haverklap gaat een van ons naar buiten om weer een muntje in de automaat te stoppen. Er moet iets niet in orde zijn, maar wat???
We eten s'avonds bij de "Vier Jaargetijden", eenvoudig doch voedzaam en niet te duur. We merken wel dat de vacanties op hun einde lopen. Het is wel heel
erg stil als we weer naar de boot lopen.