Van 25 juni tot 2 juli

2 juli 2017 - Middelburg, Nederland

25 juni. Blijven nog een dag in Dordrecht, waar altijd wel wat te zien en te doen is. Het weer is niet best.
26 juni. De weersvoorspelling is wat beter. Maken omstreeks 10.00 uur de trossen los en vertrekken met " lekker" weer richting Willemstad. Meren af tussen een aantal motor jachten, van het formaat "zwart geld". Tegen borreltijd arriveren de paling, bitterballen en de zalm, die vanaf de wal worden aangevoerd.
27 juni. Ontmeren om 0900 uur en varen naar de sluis aan het Volkerrak waar we om 10.45 uur worden geschut. Het weer is en blijft nat en winderig. Maar zolang we varen is het in de Tromp lekker warm en droog. We besluiten daarom naar Goes te varen. Met dit weer lijkt dat ons een leuk plaatsje om te blijven en overnachten. We worden daarin niet teleurgesteld en genieten van een heerlijke maaltijd "buitenboots" maar wel met de hulp van een stel straalkachels.
28 juni. Besluiten nog een dag in Goes te blijven. Er is altijd nog wel wat aan de "Tromp" te onderhouden of schoon te maken en daar is het een mooie gelegenheid voor.
29 juni. Vertrekken om een uur of 1100 uit Goes met ronduit slecht weer! Slaan Veere over en varen nog steeds onder donkere lucht met zo nu en dan regen door naar Middelburg waar we omstreeks 1400 uur aankomen. De havenmeester geeft ons een schitterende ligplaats waar we het gedoe in de haven tot in de details vanuit onze "woonkamer" kunnen volgen. Opvalt het grote aantal engelse schepen dat hier ligt afgemeerd.
30 juni en 1 juli. Besluiten in Middelburg te blijven. Het is een mooi stadje en het weer nodigt nu niet uit om een lange tocht te maken. We hebben immers nog twee maanden voor onze tocht door Nederland!!??

1. Jurrie Amse:
    9 juli 2017
    Leuk jullie verhaal te lezen. Wij hebben 2 juli in Middelburg geluncht jammer dat wij elkaar niet ontmoet hebben maar via de telefoon houden wij elkaar op de hoogte. Het weer is prima dus jullie genieten nu zeker volop. Thuis bij jullie gaat alles prima. Lieve groet van mij Jurrie