18-25 juni

25 juni 2017 - Dordrecht, Nederland

18 juni. Alphen a/d Rijn. Omdat we geen boodschappen hebben gedaan denken we een hapje bij van De Valk te kunne scoren. Dat viel even tegen. Hylke wilde even in z'n zeilkleding reserveren. Deze poging werd beantwoord met een afwijzing van het verzoek waarbij de man met ontzettimg naar mijn zeilkleding keek. Helaas hebben wij geen smoking o.i.d. bij ons. Dus van de restanten aan boord een eenvoudinge, doch voedzame maaltijd samengesteld.
19 juni. Naar Gouda, waar we een prima plekje vonden op een hoekje van een van de grachten waar het met de zeer hoge temperatuur en een relatief fris windje nog goed toeven is. Nog niet helemaal gewend aan deze tropische omstandigheden s'nachts niet zo best geslapen.
20 juni. Blijven in Gouda liggen, wachtend op bericht over onze lieve vriendin Trees die is opgenomen in het ziekenhuis in Den Bosch.
22 juni. Besluiten door te varen naar Dordrecht omdat we van daar over een goede treinverbinding kunnen beschikken voor een bezoek aan Trees in Den Bosch
23 juni. Blijven in Dordrecht omdat we de volgende dag Trees kunnen bezoeken in Rosmalen. Het regent intussen "cats and dogs" en de temperatuur is gezakt tot een niveau dat we niet meer gewend zijn
24 juni. Met de trein naar Den Bosch waar Peter ons ophaalt bij het station en we Trees thuis kunnen bezoeken. Een emotioneel weerzien maar ook nog veel gelachen.
Omstreeks 1800 uur weer terug op de boot.

1. Dick en Martha:
    25 juni 2017
    Mooi verhaal, we hopen dat Trees het weer goed maakt.
    Bon vent, M en D.
  2. Jurrie Amse: