17-19 mei

20 mei 2018 - Willemstad, Nederland

17 - 19 mei
Wisselend weer; "beetje zon, beetje niet". De temperaturen zijn matig. Doen boodschappen in Dordrecht. De zomer lijkt nog steeds ver weg. Zoeken daarom een goede eetgelegenheid en vinden die vlakbij de haven, bij Finn's. Marijke's speurwek blijkt niet voor niets te zijn geweest. We hebben heerlijk gegeten in een gezellige ambiance met een allervriendelijkste bediening.
18 mei
Vertrekken met de brugopening van 1130 uur uit Dordrecht. Richting Willemstad. Dat dachten we totdat we na drie kwartier bemerkten dat we weliswaar met stroom mee, maar ook de verkeerde richting uit varen. We zaten op de Oude Maas met stroom mee richting Barendrecht. Foutje!!!!! Keren om en varen met een slakkengang tegen de stroom in richting Dordrecht. Bij de kruising gaan we stuurbood uit. De stroom blijft tegen staan en dus varen we met 4 mijl richting Willemstad waar we omstreeks 1500 uur vastmaken in haven van de "Koninklijke". Doen boodschappen bij de Jumbo onze "huislerancier". Kopen kranten en reserveren deze voor de volgende dag. Het is nog steeds bitter koud, maar aan boord met de kachel aan is het prima toeven.