5-11september deel 2

11 september 2016 - 's-Hertogenbosch, Nederland

9 september varen we via de Bergse Maas naar Den Bosch. Het weer is weer prima met temperaturen die voor dit jaargetij uitzonderlijk hoog zijn. Ook de lange termijnverwachtingen geven temperaturen van boven de 30 graden!!! De bruggen kunnen we, vanwege onze geringe hoogte van 2,50 m, vlot passeren we nemen een plaats in aan de langssteiger in de Passanten haven. Desgevraagd krijgen we van de havenmeester een box aan het begin van de haven waar wat meer "va et vient" is. Bezoeken de binnenstad en pikken een terrasje. Het is wel even wennen en we hebben moeite ons zonder kaart goed te orienteren. We lopen behoorlijke afstanden maar dat is met een "zittend leven" ook wel eens goed! 10 september blijven we in Den Bosch. Kijken de motor na en doen een wasje, bezoeken de binnenstad en pikken weer een terrasje. Het is tropisch heet dus alles gaat wat trager! 11 septemberr vertrekken we om 1045 uur naar Zaltbommel. Het is aanzienlijk koeler, oneveer 19 graden en nauwelijks wind.